SELAMAT DATANG KE BLOG INI | SILA TINGGALKAN PESAN & JEJAK ANDA DI SHOUTBOX UNTUK KUNJUNGAN BALAS | TERIMA KASIH | JOM SERTAI CONTEST : APA SAYA NAK BUAT KALAU DIBERI RM100

Wednesday 24 March 2010

Sakitnya hati!

Salam semua..

Peristiwa yang sangat² menyakitkan hati berlaku hari ni..Segalanya bermula hanya kerana nak bayar bil di Pejabat Pos berhampiran dengan office aku (dirahsiakan tempatnya)..Tapi aku rasa memang ada 1 je pejabat pos dekat² area office aku ni..

Biasa la time² gaji ni, semua dok berebut nak pi bayar bil itu ini..Maka tumpuan masyarakat ialah pejabat pos..Beraturlah aku menunggu giliran..Tengok nombor giliran aku 1552, tengok giliran sekarang 1512..Punyalah nazak nak menunggu, tapi nasib baik la ada semua kaunter dia bukak..

Apa yang buat aku hangin sangat ni, kakitangan kaunter yang sangat² tidak mesra alam..Dah aa muka ketat, lepas tu nak moody², siap dimarahnya orang..Apakah semua ni disebabkan tekanan..? Melepaskan tekanan dengan cara berkasar dengan orang awam..?

Di manakah terletaknya budi bahasa yang kita bangga²kan..? Kepada kakitangan² yang bertugas di kaunter, tak kire la kaunter ape sekalipun tolonglah hormati orang awam..Kalau nak bagi alasan tertekan atau ape pun, be professional la..Dah itu kerja korang, kena la kerja dengan ikhlas & penuh kesabaran..Kalau rasa tak boleh handle situasi & tekanan, baik korang berhenti je keje..Bagi peluang kepada penganggur², graduan² yang lebih memerlukan kerja..

5 comments:

oYa said...

betul3x.... kekadang mmg bengang giler..ngan org yg tak supe bikin ni...bajet dier je yg stress org yg duk nunggu berjam2 ni tak stress kan....report br tau..

tp tulah sifat manusia..masa mula2 nak koje senyum sampai ke tinge..bila dah lame bajet hero muekeee

Lelaki Ini said...

ikutkan hati nak lempangkan aje..nasib baik pk anak orang.. :D

A N A K - A N A K K U said...

hehehe....mmg ikutkan hati boleh di beri pelempang diorg nie, tp sbg manusia y penyabar lebih drp diorg kiter juz sound jer " nak mintak sedekah skit leh x???tlg sedekah senyuman kat saya" rase²nyer kalau kiter sound mcm nie camner muka diorg erk....

Hanim Mahali said...

~ aduhai... susah sgt ke nk senyum... yg wat hal tu laki ke perempuan...???

Lelaki Ini said...

@Gadis H : same je laki ke pempuan..susah tol nak mesra rakyat..

Related Posts with Thumbnails